Hur får vi en friskare värld?

2012-03-27 08:00:00..


Ja, nu får vi tänka ut hur vi bör göra för att minska koldioxidutsläppen utan att vardagen drabbas för hårt här är några enkla tips:
  • Inte äta jätte räkor (våra havsräkor är ändå godare)
  • minska antal dagar/vecka som man äter kött (ska börja genast)
  • använda en miljövänlig bil (gör redan)
  • Köpa närproducerat och ekologiskt så långt det går (ska leta upp en ägg och grönsaksodlare när mig)
  • Som butik försöka köpa med så få mellanhänder som möjligt, direkt från producent istället för att köpa från grossist eller välja en grossist nära dig (vi köper direkt från producent och producerar eget)
  • Försöka använda vattnet mer sparsamt när man duschar, inte ha rinnande vatten i onödan (ska bli mer medveten hur jag använder vattnet)
  • Använda saker mer än en gång och kanske köpa den där skålen i second hand butik istället för den vanliga affären (Har redan börjat, ska fortsätta)
  • Sopsortera (ska bli bättre på det)

Jag känner att det är viktigt för vår men framförallt våra barn och barnbarns framtid att redan nu tänka på hur vi använder vår miljö. Hjälp till att komma på fler saker som räddar vår planet.


Kommentarer
Maria

Bra tips, flera av dem följer jag redan :)



svar: visst är det, drömmer om att få tillbaka stunsen i mitt röda hår igen! :)

2012-04-11 20:16:30
Maria

svar: det stämmer - vi dras till katastrofer, så länge vi inte behöver uppleva dem själva åtminstone.. :P

2012-04-20 20:15:29

Namn


E-post


URL


Kom ihåg mig.

Kommentar

Trackback